CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

19 oktober 2011

Haken in geel en turquoise


In één van mijn eerste blogdagen, had ik jullie een oud blad van de Ariadne Extra haken laten zien met de bedoeling deze helemaal uit te pluizen. Zelf heb ik er heel veel uit gemaakt en nog trouwens. (zie de pastel kussens en het ronde gehaakte kleed aan de zijkant) Veel heb ik ook al laten zien en de patroontjes erbij gedaan, maar ik heb nog niet alles gehad. Van de week was ik weer eens bezig met de linnenkast op te ruimen. en daar zag ik ze weer leggen. Mijn gehaakte zeepzakjes. Ik ben echt gek op zeepzakjes in mijn linnenkast, er komen er te zijner tijd nog wel een paar aan. Ook geborduurd.
Deze zakjes heb ik lang geleden gemaakt in het roze, Dat weet ik nog goed. ook de kastrandjes die in het blad staan had ik gemaakt, maar die zijn met de jaren verdwenen. Ik weet niet eens meer wat er mee is gebeurd, weggegeven misschien. Een paar jaar terug toen mijn haakvirus weer opbloeide heb ik deze zeepzakjes weer gehaakt in de kleuren paars en mintgroen.  Er zitten geen zeepjes in maar een zakje geur balletjes. Het kleedje daaronder is door mijn moeder gehaakt en is gemaakt van  flinterdun garen. en helaas ook een beetje aan het verteren. Jammer.


Het is een ananas patroontje, wat je ook veel in gehaakte kleedjes ziet. En heel makkelijk te maken.
Ik heb de patroontjes ingescand en je kunt ze downloaden. (hier op mediafire)
Het zijn 4 bladzijden in totaal. Lukt het niet om ze te downloaden, stuur dan een mailtje, dan verzend ik ze per mail, ik vind het echt  niet erg, mits er geen honderden tegelijk komen ;-)

De patroontjes staan in deze Ariadne, Zomer 1984 (27 jaar geleden)

7 reacties:

by Ieke

Die give-away is een goed idee. Heb eerst even gevraagd of m'n beste vriendin er warm voor loopt, anders zijn er vast genoeg andere liefhebbers...

Deze Ariadne komt me heel bekend voor... Dat kleine kindje op de voorkant heeft zo'n schattig vestje aan. Heb ik ook gehad ;). Precies dezelfde.

Jacomijn

Leuk !! Mijn moeder was vroeger lid van de Ariadne en achteraf heb ik zo'n spijt dat al die bladen met de toenmalige verhuizing bij het oud papier zijn beland !!! Ik kan me nog een haakpatroon voor een schildpad herinneren, zo leuk !!
Nou ja, het is niet anders !

Anoniem

je zeep zakjes zijn geweldig leuk om te krijgen of te geven, met een lekker geurig zeepje of bolletjes erin,

Elizabeth

Heerlijk genieten is het met zo'n oude Ariadne. Jij hebt toch zelf een heleboel jaargangen staan?
Het kleurgebruik zou je nu misschien anders doen, maar de patronen blijven eigenlijk heel leuk...
Ik houd ook van kleine zakjes, leuk om te maken en leuk om te hebben en te gebruiken.

Groetjes, Elizabeth

Betsy

Ja, die zeepzakjes. Ik vind ze geweldig. Deze zijn ook heel mooi met dat ananaspatroontje. Heerlijk al die oude patronen. Ik heb inmiddels ook stapels gekregen (en had er daarvoor ook al veel...) Het blijft heerlijk bladeren. Ik kom ook regelmatig leuke dingen tegen. Het is toch wel tijdloos en je kunt patronen natuurlijk ook naar je eigen smaak aanpassen ;)

lieve groet,
Betsy
Wolatelier DiAn

Marjo

Heel leuk die zeepzakjes....ik had op internet 5 Ariadne banden gevonden van begin jaren 80 denk ik ....mijn vriendin moet er as zaterdag naar toe en brengt ze voor mij mee...ben ik weer ff zoet met lezen, verheug me er al op ...ik heb ze ook ooit allemaal weg gedaan met een verhuizing...allenmaal Ariadne's in banden, wat een spijt heb ik er al van gehad ....

Marjo

Monique van den Berg

Wat een schattige zeepzakjes! Die wil ik ook wel proberen. Helaas lukt het mij niet ze te downloaden. Als je ze zou willen mailen, dan heel graag. m.vandenberg67@live.nl

Alvast bedankt Petra.

Een reactie posten