CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

31 augustus 2011

Kastrandjes (patroontjes)

Kastrandjes

Eigenlijk heb ik elke dag wel een blogje. vandaag zelfs twee.
Dit omdat ik wat beloofde patroontjes wilde plaatsen. 

Deze patroontjes komen uit een Ariadne Extra (Haken) 
En ééntje komt er uit het boekje Leer beter haken. 
Het zijn van die mooie sierlijke kastrandjes. 
Gehaakt met heel fijn haakgaren (met haaknld 1,25)
Bij mij hangen de kastrandjes aan de plankjes 
van een afgetimmerd hoekje in de keuken. 
En omdat ik niet allemaal dezelfde wilde. 
Heb ik toendertijd 4 verschillende gehaakt.


Het zijn van die plankjes waar ik allerlei frutseltjes op zet.
Vaak met een emotionele waarde. 




Dat leuke blauwe peper en zout stelletje heb 
ik van mijn dochter gehad.
Een souveniertje uit Kroatie


Die beeldjes heb ik gehad van mijn moeder
Jaren geleden toen we met het hele gezin
 samen met Opa en Oma op vakantie waren.

En die muis is overgebleven van de fimo klei periode.
Ik had een hele muizenfamilie gemaakt.
Harstikke leuk maar
gesneuveld doordat er een plankje naar beneden kwam
(gelukkig mijn eigen schuld) 

De Kastrandjes vind  ik gewoon leuk.
Het is te hopen dat ik ze in een nieuw huis
ook weer ergens op kan hangen. ;-)

Nu hier de patroontjes. 



Veel plezier ermee.

Lieve groetjes
Petra


39 reacties:

Monique van den Berg

Hoi Petra, wat ontzettend leuk die kastrandjes. Ik ben al een tijdje op zoek naar leuke randjes en heb ze nu dus gevonden. Heb je de patroontjes ook in een ander bestand? Een pdf of word bestand want ik kan rar niet openen.

Groetjes, Monique

Jacomijn

Mooie randjes ! Staat erg leuk. Zou wel willen weten of dat lang duurt om zo'n randje te haken omdat het zo dun garen is. En hoe heb je dat nou bevestigd aan de randjes dan ? Met dubbelzijdig tape ofzo ?

Hallo Peetje

Hoi Monique (ik heb je een mail gestuurd)

@jacomijn.

Ik weet niet meer hoe lang ik er over gedaan hebt.
Het zijn niet zoveel toeren natuurlijk. Maar ook afhankelijk van de lengte van je plankjes.
Maar je bent er toch wel gauw een paar avondjes zoet mee.
Het is wel leuk om te haken. je zou bv eerst een klein stukje kunnen proberen.

De randjes hangen aan hele kleine spijkertjes die ik aan de plankjes heb getimmerd ;-)

Elizabeth

Deze kastrandjes zijn ontzettend leuk! Ik heb de patroontjes meteen gedownload en opgeslagen; de beschrijving is heerlijk helder met de illustraties erbij. Bedankt Petra!

Vlijtige Handjes

Leuke randjes Petra. Ik zie ze nog hangen bij mijn moeder aan de waslijn. Heel de keuken gesopt en weer kraakheldere kastrandjes met een beetje stijfsel.

marion

dank je wel, ik wil al jaren kastrandjes in mijn servieskast. Deze zijn erg leuk......

by Ieke

Ooh, die zijn ook al weer zo leuk! Ik heb ze erbij gezet op m'n lijstje... Kan er geloof ik beter een kalender voor nemen. Zet ik op elke dag een ander projectje... Misschien helpt het...

Anoniem

wat gezellig zo met die randjes, ze blijven leuk!

Jacqueline

Bedankt voor het delen. Ben al eens op zoek geweest naar gehaakte kastrandjes, maar kon toen niks naar tevredenheid vinden; deze zijn leuk!

Amarins

Deze zijn heel erg leuk. Ik weet nog dat mijn moeder ze vroeger ook altijd in de kast had, gezellig.
Groetjes, Amarins

Anoniem

Wauw deze zijn leuk zeg! Ik kan ze alleen niet openen heb je ze voor mij ook in pdf of word bestand? Alvast bedankt!

Anoniem

oei ik sta anoniem zie ik, maar ik ben ook niet aangemeld.
Wil ik ook liever niet, maar mijn emailadres is vanegmond.marije@gmail.com

Jacqueline

Ik zou graag die patroontjes willen hebben, maar hoe kom ik eraan.. ik kan ze niet openen..
misschien heb je een tip voor mij, wat ik moet doen??
Groetjes Jacqueline

Anoniem

Beste Petra,

hardstikke leuk. Ik wil ze maken voor de campeerwagen van mijn vriend. Zou je mij de patronen in een anderbestand kunnen sturen svp?
Trudi

Jeannette

hallo Petra, zomaar toevallig kwam ik op je blog terecht en zag daar o.a. die mooie kastrandjes, zo leuk, ik heb de patroontjes van je meegenomen, lief van je dat je ze wilt delen, ik heb verschillende hobby's zoals haken, breien en kaarten maken cq. scrappen, dus ik zal geregeld eens bij je komen buurten, groetjes, Jeannette

Anoniem

Hoi Petra,

Ziet er super goed uit, ik zou ook graag je patroontjes in een pdf bestand ontvangen. Zou dat kunnen!? Mijn mail is scrappret@quicknet.nl

Alvast bedankt voor het delen.

Groetjes Esmeralda

Anoniem

Beste Petra,
Ik zag de vraag al meer voorbij komen maar ook ik heb problemen met het openen van de bestandjes voor de patronen van de kastrandjes.Kun je ze mij mailen in pdf of word bestand.

groetjes, Carla.
emailadres : rien.vantillo@home.nl

Esther

Erg leuk, ik ga er direct eentje proberen, bedankt voor het delen ervan. Groetjes en alvast een fijn weekend.

Esther

Erg leuk, ik ga er direct eentje proberen, bedankt voor het delen ervan. Groetjes en alvast een fijn weekend.

Esther

Erg leuk, ik ga er direct eentje proberen, bedankt voor het delen ervan. Groetjes en alvast een fijn weekend.

Esther

Erg leuk, ik ga er direct eentje proberen, bedankt voor het delen ervan. Groetjes en alvast een fijn weekend.

Esther

Erg leuk, ik ga er direct eentje proberen, bedankt voor het delen ervan. Groetjes en alvast een fijn weekend.

Esther

Erg leuk, ik ga er direct eentje proberen, bedankt voor het delen ervan. Groetjes en alvast een fijn weekend.

Anoniem

Ben al een tijdje op zoek naar haakpatronen voor kastrandjes. Helaas kan ik ook het bestand niet openen. Wil je mij het bestand misschien ook in PDF of Word sturen. Wil er eventueel best voor betalen. Mijn e-mailadres is: helga.camu@casema.nl
Dank je wel alvast.
Helga.

Anoniem

Hallo,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een patroon voor kastrandjes, helaas kan ik het bestand niet openen :-(, heb je misschien een ander bestand, zodat ik kan beginnen met haken? Superleuk! Groetjes,
Janine (janine@weteringvastgoed.nl)

Anoniem

Ik zou graag de kastrandjes van 31 aug 2011 willen downloaden, maar kan het bestand niet openen. Zou het mogelijk zijn om ze in PDF naar me toe te sturen? Mijn e-mailadres is:
ina_kruijer@live.nl
Alvast hartelijk bedankt Ina





Unknown

hoi heb je voor my ook het bestand in pdf formaat
Ina.vanderveen@etimemail.co.za

Anoniem

is het kastrandje nog te downloaden?
of heeft iemand deze nog voor mij?

Groetjes Yvonne

joke bakker

Hallo,
Ik zou ook graag het patroon van de kastrandjes willen hebben. Helaas kan ik ze niet openen.

Kan iemand ze mailen naar:

joke-bakker-1965@live.nl

Groetjes Joke

Anoniem

Hallo ik kan de patroontjes,kastrandjes niet openen,kan het misschien door ge maild worden.Mailadres.adribijl-slobbe@hotmail.com.

Anoniem

Hallo.ik zag dat de kastrandjes uit een aiandne komt,welk jaar is dit heb kennis die er nog wat heeft.
Gr Adri Bijl

Anoniem

Dank je wel voor deze mooie patroontjes, Willy

Nappi Poppenkleertjes

Bedankt voor het delen van de patroontjes. Ik heb er van de week een gehaakt en op mijn blog gezet, met een link naar je blog erbij.
Groeten, Jannie

Unknown

Hallo. Ik vind je kastrandjes heel erg leuk maar wil vragen waarom ik ze niet kan openen voor het patroontje. Ik zie dat er meer zijn waar het niet lukt!?

Anoniem

Ik zou ook zo graag de kastrandjes willen maken. Kan het bestand niet openen. Wie kan mij ze sturen? Mailadres is ankiehopkins@hotmail.com

Anoniem

Ook hier iemand die heel graag aan een kastrandje (als rand voor een tafelkleed) wil beginnen. Het lukt mij niet om het bestand te openen. Wil iemand mij het bestandje sturen aan tar.secr-fgw@uva.nl? Alvast heel veel dank.

Anoniem

Hallo ik kan het bestand niet downloaden kan iemand mij de patronen via de email toesturen. Alvast bedankt

Anoniem

Je kan ze door mailen naar bertvandenberg@solcon.nl alvast bedankt. Ik kan de patronen niet openen.

Desiree

Hallo Peetje,

Ik probeerde net de patroontjes te downloaden, maar krijg een melding dat dit niet kan. Is het mogelijk om ze in PDF te krijgen? Ik vind de kastrandjes erg leuk!

Een reactie posten